Školní poradenské pracoviště slouží žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogům. Pomáhá při řešení výukových, výchovných a vztahových potíží. Chceme přispět ke kvalitní spolupráci mezi školou a zákonnými zástupci. Ředitelka školy zabezpečuje poskytování poradenských služeb ve škole – výchovným poradcem a školním metodikem prevence, kteří spolupracují zejména s třídními učiteli, vedením školy, pedagogickým sborem, žáky a zákonnými zástupci. Jejich činnost se vzájemně prolíná. Poradenští pracovníci školy vykonávají preventivní, metodickou, koordinační a poradenskou činnost.
Výchovná poradkyně, pracoviště Křimice
Mgr. Blanka Havlíčková
Kabinet č. 71, tel. 377 822 310, kl. 117, havlickova@spsdplzen.cz
Konzultační hodiny: středa a čtvrtek 14:30 – 15:30
Výchovná poradkyně, pracoviště Karlovarská 99
Mgr. Hana Žižková
Kabinet AK03, tel. 371 657 103, zizkova@spsdplzen.cz
Konzultační hodiny: středa 14:30 – 15:15
Školní metodik prevence, pracoviště Křimice
Mgr. Blanka Havlíčková
kabinet č. 71, tel. 377 822 310, kl. 117, havlickova@spsdplzen.cz
Konzultační hodiny: středa a čtvrtek 14:30 – 15:30
Školní metodik prevence, pracoviště Karlovarská 99
Ing. Anna Hýbnerová
Kabinet AK32, tel. 371 657 132, hybnerova@spsdplzen.cz
Konzultační hodiny: pondělí 14:30 – 15:15
Kariérový poradce, pracoviště Křimice
Mgr. Božena Vaněčková
Kabinet č. 14, tel. 377 822 310, kl. 121, vaneckova@spsdplzen.cz
Konzultační hodiny: pondělí 14:30 – 15:15
Kariérový poradce, pracoviště Karlovarská 99
Sociální pedagog
Mgr. David Simota, DiS.
Kabinet č. 14, tel. 377 822 310, kl. 121, simota@spsdplzen.cz
Konzultační hodiny: pátek 7:00 – 8:00
Výchovná poradkyně
Cíl služby:
- metodická, konzultační a poradenská činnost
- integrace žáků
- poskytování možnosti žákům řešit své problémy jak v oblasti vzdělávání, tak v oblasti osobního vývoje
- poskytování informací o činnosti školy, školských a dalších poradenských zařízeních
- shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči dalších poradenských zařízení a jejich zajištění v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů
- příprava podmínek integraci žáků se zdravotním postižením ve škole, koordinace poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školskými poradenskými zařízeními a koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků
- poskytování metodické podpory učitelům
- spolupráce se školskými poradenskými zařízeními (PPP, SPC, SVP) a s úřady práce
Školní metodik prevence
Cíl služby:
- metodická, konzultační a poradenská činnost
- koordinace tvorby a kontrola realizace preventivního programu školy
- koordinace a participace na realizaci aktivit školy zaměřených na prevenci záškoláctví, závislosti, násilí, vandalismu aj.
- metodické vedení činnosti pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence sociálně patologických jevů
- zajišťování a předávání odborných informací o problematice sociálně patologických jevů
- spolupráce s třídními učiteli při zachycování varovných signálů spojených s možností rozvoje sociálně patologických jevů u jednotlivých žáků
- vyhledávání a orientační šetření žáků s rizikem či projevy sociálně patologického chování
Karierový poradce
Karierový poradce se při své činnosti zaměřuje:
- na individuální i skupinová setkávání s žáky pro identifikaci jejich zájmů, individuálního talentu, preferencí, předpokladů a vhodných směrů vzdělávání a profesní orientace
- na realizaci soutěží, exkurzí, seminářů a workshopů pro žáky a pedagogy
- na přípravu žáků pro vstup na trh práce včetně tvorby jejich portfolií
- na poradenství v oblasti mobility a profesních příležitostí v zahraničí
- na doporučování vhodných informačních zdrojů a vhodných informačních subjektů
- na spolupráci s dalšími zainteresovanými institucemi (ZŠ, SŠ, ÚP ČR, firmy a poradenská pedagogická pracoviště
Sociální pedagog
Sociální pedagog se při své činnosti zaměřuje:
- na včasné odhalování ohrožených žáků zejména v oblasti šikany, týrání, zanedbání péče, sociálně patologických jevů, různých typů kriminality apod.
- na řešení osobních problémů žáků prostřednictvím poradenské činnosti
- na pomoc při motivaci a rozvoji znevýhodněných nebo studijním neúspěchem ohrožených žáků, a to v úzké spolupráci s výchovnou poradkyní
- na působení jako spojovací mediační článek mezi školou, rodiči a dalšími institucemi, např. obcemi, orgány činnými v trestním řízení, poradenskými středisky, zdravotnickými zařízeními a neziskovým sektorem
- na konzultace s pedagogickými pracovníky školy při řešení problémů s žáky ve výchovně-vzdělávacím procesu
- na aktivní účast při správních řízeních s žáky školy, v nichž jsou realizována výchovná opatření